Axlar & Mage [klar't] | Make it a lifestyle, not a duty.

Make it a lifestyle, not a duty.

Annons

Axlar & Mage [klar’t]

Det gick ju ganska bra det där. Med nya schemat, som inte ens var klart än. Det fick bli lite improvisation. För ovanlighetens skull skriver jag upp antal reps per set med så ni får se hur jag funderat på att lägga upp träningen ett par månader framöver. Tror det får bli ännu fler reps dessutom, såhär i efterhand kändes det lite fånigt med 10-12, kommer nog gå upp till >15/set. Passet presenteras som set x reps idag;

  • Militärpress med skivstång 1×12, 1×9, 1×6
  • Sittande hantelpress 2×10, 1×9
  • Hantellyft åt sidan 3×15 
  • Hantellyft åt sidan framåtlutad på bänk 3×12
  • Skivlyft framåt 3×12
  • Omvänd pec dec 2×15, 1×12
  • Cable crunches 4×30
  • Facepulls i kabel 3×12, 1×10
  • Enarms hantellyft åt sidan 3×12, 1×10

Det var nog allt. Funderar på att lägga militärpressen endast till bröstpasset och ha fokus på hantelpressarna istället. Det blir även 1 eller 2 övningar till för magen nästa gång. Men i övrigt kändes det rätt bra. Försökte få ur det sista ur axlarna med hantellyft åt sidan där jag arbetar med en arm i taget i slutet av passet. 

Dags för dusch och lunch, sedan bär det av mot kvällsvakt på jobbet. 

 

IMG_3846

Lustigt att det står 8/10? 😉

 

IMG_3856

Lagomt trött och “snygg” efter passet.. svettiga kläder och elände. Precis som sig bör! <3

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats